Consumir non é só mercar. Para ter un consumo responsable deberiamos preguntarnos que historia hai detrás dos produtos que mercamos?
Por exemplo, o 80% das laranxas do mundo son brasileiras, iso quere dicir que 3 de cada 4 zumes son de laranxas producidas no Brasil.
Do estado de São Paulo a Galicia hai unha distancia de uns 8.300km. O traslado ten un custe enerxético importante e o seu procedemento é o seguinte:
o zume transfórmase en concentrado que se conxela e se transporta en bidóns e unha vez no lugar de destino envásase. Esto repercute obviamente na calidade do produto final que consumimos.
Que criterios deberiamos seguir para lograr un consumo consciente ?
Buscando alternativas que
- Fomenten a produción local frente a produción monocultivo procedente de longas distancias onde se eliminou a biodiversidade.
- Respecten os dereitos dos traballadores/as
- Non traten os alimentos con produtos agroquímicos como fertilizantes e/ou pesticidas.
- Implementen fórmulas de economía social tipo cooperativas para evitar beneficios esaxerados dos intermediarios.
ROUPA:
En canto as prendas que compramos é interesante analizar onde van parte dos 29€ que pagamos por exemplo por unha camiseta. Os beneficios para os comercios son por término medio de 90% chegando incluso ata un 200% . Esto explicaría as condicións de semiesclavitude na que viven os/as traballadores/as asiáticos/as que confeccionan o que levamos posto.
Hai alternativas: Si. En Moaña, na península de o Morrazo existe unha inicativa de roupa vaqueira elaborado según principios de sostenibilidade e con materia prima ecolóxica.
Aquí esta a súa páxina
Aquí esta a súa páxina
Outro producto de consumo masivo son os smartphones ou simplemente os móviles. Estimase que no mundo hai 1000 millóns de móviles cuxa vida é dun máximo de dous anos. Imaxinades canta materia prima se malgasta? Todos sabemos como se extrae o coltán que precisamos para as pantallas táctiles, sen mencionar as filiais de certas marcas moi coñecidas que explotan os traballadores .
A alternativa, visitade a páxina de esta empresa sueca
No hay comentarios:
Publicar un comentario